Pont de Flix

Pont de Flix

PDC

PDC

dissabte, 10 de novembre del 2012

Titanic vs Barca


Titanic vs Barca

 (basat en fets reals)

 

La principal causa de l’enfonsament del Titànic va ser, com tots sabem, la col·lisió amb un enorme bloc de gel anomenat iceberg, que sumada a la negligència de la seva tripulació per ignorar els avisos de perill que van rebre per ràdio sobre l’observació d’icebergs en la seva ruta, van desembocar en una tragèdia.

Extrapolant aquest succés al nostre cas, però en un altre nivell no tant catastròfic, no tenim cap dubte del que ens passa a Flix, l’iceberg que va enfonsar el passat mes de gener la nostra barca va ser la manca de conservació i manteniment dels llaüts de fusta que no es realitza anualment des de fa més de 20 anys, sumada a la negligència de l’equip de govern actual que tenia coneixement des de fa temps de les greus filtracions d’aigua en l’interior dels llaüts, Des de llavors fins no sabem quan han donat lloc a la incertesa, a la manca del servei de pas de barca, i donem gràcies a la providència, que no ens ha calgut lamentar desgràcies personals.

Desafortunadament des de l’any 1991 i fins el 2007, la barca de Flix va topar 3 cops amb el mateix iceberg, casualitats de la vida, i amb el que portem gastat en les tres diferents reparacions un total de 132.000,00 €

 

Aquest any 2012 la previsió del cost de reparació segons el contracte adjudicat és de 115.050,00 €. Finalment els treballs de reparació es van contractat al fuster de Miravet Narcís Borrell Papaceit amb una baixa del 9% sobre el cost de sortida.

Ara ens trobem que un expert calafat del Maresme ha hagut de supervisar aquestes feines,(queda clar que no se’n fiaven del que allí es feia) que aquestes feines s’estan allargant en el temps per tenir més mal de l’esperat per l’equip de govern, que el termini d’execució dels treballs finalitzava el 15 de juliol, que, ara per ara, no sabem quan entrarà en funcionament, i que l’iceberg, tot i la calor que ens ha fet aquest estiu, és possible que no es fongui.

Sorprenents també, si més no, les declaracions fetes per la regidora Sra. Fina Carranza en la revista de la Veu de Flix del mes de juliol passat, sobre les feines que es duen a terme a la barca, on comenta que el principal problema que s’han trobat al posar-se a treballar és la “sorpresa” d’haver de reparar desperfectes no previstos. Al Grup de CiU, encara ens sorprèn més aquesta afirmació, perquè l’equip de govern va contractar la redacció del Projecte de Reparació Integral a l’Enginyer Tècnic Naval , amb un import total de l’actuació de 215.847,96 € (aprox. el doble de l’adjudicació contractada). Per tant, i abans d’iniciar els treballs actuals de reparació mínima per part del Sr. Narcís Borrell, l’equip de govern ja tenia constància escrita i quantificada de totes les feines a fer, les mínimes encomanades i les imprevistes, en un document signat i visat pel col·legi professional corresponent.

Quedaran encara més sorpreses per aflorar? Com es deia aquell programa de la tele?,.. Sorpresa, Sorpresa?...   

 
 
Per fer-se una idea de la magnitud de la tragèdia, a continuació un extracte de la memòria de reparació dels llaüts de la barca feta per un  Enginyer Tècnic Naval
 

 
 

 
Com es pot comprovar, es van contractar les reparacions mínimes que consten en aquest full, i que  l'enginyer avisava de possibles desperfectes ocults que no estaven contemplats.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada