Pont de Flix

Pont de Flix

PDC

PDC

diumenge, 10 de juny del 2012

UN PONT SOBRE EL RIU DE BAIX


UN PONT SOBRE EL RIU DE BAIX

(basat en fets reals)


A finals de l’’any 1991 la barca van treure-la del riu, motiu: grans filtracions al interior del llaguts. Un mes sense funcionar. El cost de la seva reparació va esser de 4 milions de pessetes, sen se comptar la plataforma que també es va tenir que canviar-se.

L’any 2001 la barca es va enfonsar degut a que, com desprès es va poder apreciar, la major part de les fustes en contacte amb l’aigua estaven podrides. La seva reparació va ésser d’ uns 6 milions de pessetes.

L’any 2005 la barca del riu de baix, va tornar a tenir problemes de filtracions d’aigua en els llaguts de fusta, sent les filtracions el mateix problema que ara pateix. Es va procedir a restaurar-la amb la reparació física dels llaguts i un cost total de 72.000 € aprox. (12 milions de les antigues pessetes)

I finalment, el passat 2 de gener la barca tornava a aparèixer submergida, degut a les mateixes, ja antigues, raons.

Han passat 11 anys des de llavors i tornem a trobar-nos en el mateix punt de partida o pitjor, perquè com si no s’hagués fet absolutament res, tot sembla indicar que al llarg d’aquests anys, es van llençar els diners, mai millor dit, al riu.

L’actual equip de Govern(PSC-ERC) al començament del seu mandat ja era coneixedor dels greus problemes de filtracions que patia la barca des de feia dos anys, però tot i sabent-ho no s’han pres a temps les mesures necessàries per evitar el pitjor, l’enfonsament de la barca que, per sort dels usuaris habituals d’aquest servei, va succeir en hores nocturnes. No volem imaginar-nos el que hagués pogut succeir si aquest fet hagués tingut lloc en hores de servei. La seguretat de les persones està per sobre de la negligència del nostre consistori.


Des d’aquell moment, l’equip de Govern i en concret la Regidora de Serveis, Sra. Fina Carranza, no han posat damunt de la taula cap solució definitiva a aquest problema.

Una solució que compleixi les següents premisses:

1.- Preservi en tot moment la seguretat de les persones. (L’equip de Govern aposta per continuar amb els llaguts de fusta els quals ja han generat el periòdic enfonsament)

2.- Que l’actuació proposada sigui econòmicament viable. (L’equip de Govern ha pressupostat un cost de 150.000 € per la seva restauració )

3.- Que tingui un cost pràcticament nul el seu manteniment futur. (L’equip de Govern vol continuar amb llaguts de fusta que necessiten manteniment constant).

4.- Que garanteixi a llarg termini el seu funcionament continuat. (La solució de l’equip de Govern no garanteix el funcionament durant, com s’ha demostrat, la seva vida útil).

Nosaltres, el grup de CiU, volem aportar una proposta que pensem compleix aquestes premisses:

Proposem que l’actual barca sigui substituïda per una barca amb llaguts de ferro i plataforma de fusta idèntica exteriorment a l’actual, i que la barca original es conservi fora del riu per  poder ser visitada i poder gaudir així d’ ella sense ensurts. El cost de l’actuació que contemplaria la construcció de la nova barca amb llaguts de ferro seria aproximadament de 100.000 € (cost de construcció de la nova barca de Garcia per exemple), sense despeses de manteniment i amb funcionament garantit a llarg termini.

Tot i això, nosaltres apostem pel progrés, amb una solució més adient que en un futur no molt llunyà ens garantirà el servei del pas de barca les 24 hores del dia.

Sense esperes innecessàries, sense despeses de servei i manteniment, sense perill per a les persones i principalment com una nova via d’evacuació en cas d’activació dels plans d’emergència químic o nuclear. 
Aquesta solució passa per la construcció d’un PONT PER TRAVESSAR EL RIU DE BAIX, construint-lo riu amunt a uns metres més enllà de l’actual pas de barca, passant aquesta a ser un atractiu exclusivament turístic.



15 comentaris:

  1. Sort que no governeu. Perquè el que proposeu no s'aguanta per enlloc, a banda de ser econòmicament inviable. Sense parlar del pont, evidentment, que us deveu pensar que els regalen!! Deu meu! quina banda!!

    ResponElimina
  2. Jo crec que és la millor solució, un pont, GENIAL, us felicito.
    A més sou valents de dir-ho en veu alta, ja veieu amb el comentari anònim del 11 de juny quina classe de personatges tenim al nostre poble, no hi veuen res més enllà de la seva ombra.

    Voldria saber quan pot valer aquest pont i on s'ubicaria ?? potser en podrieu parlar el pròxim parlem-ne.

    El que està clar després de llegir el vostre article és que tornarem a ensopegar amb la mateixa pedra si ens gastem 15 milions de les antigues pessetes en la restauració dels llauts de fusta actuals.

    ResponElimina
  3. Anonimo de les 11-0612 a les 8:14, sempre insultant els que no teniu la mateixa opinió quina pena no se si els de CIU son una banda pero el que si que sé, es que tant carrer empedrat del any de la catapuna, que a més a més tothom ensopega, tanta jardinera gegants pels carrers, cales gastats a lo tonto en fer arreglar la BARCA sempre de la mateixa manera sense donar resultat, perque cada cert temps torna a estar igual, no se jo qui es la "BANDA"

    ResponElimina
  4. Hem de tenir visió de futur i no crec que és tan boja la idea de CiU, perquè no poden conviure les dues coses?
    Crec que el pont i la barca poden fer un bon tàndem tenint cura del nostre patrimon amb la barca i també de la comoditat d'un pont. El que si és cert és que l'altra una altra manera de reparar la barca tal com apunten els de CiU, fent els llaüts de ferro i coberta de fusta visualment i esteticament quedaria igual però seria més resistent.

    ResponElimina
  5. Déu meu! quanta demagogia, ignorància i fins hi tot mala fé!

    ResponElimina
  6. Tant és. Podeu proposar el que vulgueu. Però ja veig al ministre de turno pixant-se de riure veient la petició de Flix: "Dónde dices que está Flix? ah... un puente, dicen! jajaja!! un puenteee!!!" Però que no mirem les noticies o que? El que ens cal és un govern fort amb iniciativa, però també una oposició forta que no perdi el temps proposant tonteries.

    ResponElimina
  7. Vinga va, ara resulta que el ministre de torn preguntarà on està Flix i perquè volen un pont, no et fot!!! Si no m'equivoco ... al poble del costat ... a Riba roja d'Ebre per ser més exactes tenen un pont no? ... Ahhhh!!! és que ells són una població de més de 300000 habitants i els toca per index de població o és perquè el ministre que havia de torn si que coneixia on estava Riba Roja d'Ebre i no es va pixar de riure?
    Es clar, si els consistoris anterios i l'actual no malgastés els diners en coses innecessàries, administrés millor i s'esforcés en demanar les ajudes corresponents ja estaria fet, perquè certament no estem parlant del pont Lake Pontchartrain Causeway de Nova Orleans, (Estats Units) de 38,6 kms. de llarg i 9.000 pilars per sostenir-lo!! Els que és pixen de riure són totes les poblacions que ens envolten de la nostra passivitat, sent un poble que sempre hem estat grans, tecnològics i importants a la nostra comarca, cada dia anem a menys "AIXÒ SÍ QUE ÉS PIXAR-SE DE RIURE"!

    ResponElimina
  8. Felicito a l'anònim del 14 de juny 16:54 per la seva elocuència, claretat i per la seva resposta veraç amb fundament.

    La notícia més recent de la barca és que l'equip de govern no s'en refia de la feina que està fent el "fuster" al que se li ha adjudicat la reparació dels llauts, segons paraules de la regidora Fina Carrança per ràdio Flix, i per aquest motiu volen una segona opinió d'un mestre d'aixa (persona especialitzada en reparacions de barques de fusta).
    I ara què pensen fer? la tornaran a cag...

    ResponElimina
  9. No, està clar. Un pont val quatre duros i és una de les prioritats de l'Estat, ara mateix. Ja m'heu convençut. La ignorància és tant atrevida....

    ResponElimina
  10. Les declaracions de la Regidora de Serveis Sra. Fina Carranza a ràdio Flix no tenen desperdici, a veure han contractat un fuster que va aprendre del Mestre de Flix i que diu que en aixecar les fustes ha tingut molta feina, perquè s'ha trobat sorpreses en les reparacions anteriors que estaven mal fetes.
    Si va aprendre d'un Sr que feia malament les reparacions que pot saber?

    I ara em de contractar un Mestre d'aixa per demanar-li opinió.
    Quants diners pujarà més la reparació o és que el Mestre d'aixa ens ho farà gratis?
    Si tenen que contractar amb un mestre d’aixa per una segona opinió, quina mena de professional va contractar per fer la reparació?

    A LLANÇAR UNS MILERS D'EUROS MÉS (O MILIONS EN PESSETES) ...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per la gent de Riba-roja el pont a estat una obra que facilita molt la vida laboral de la gent que treballa la terra a l´altra banda de riu. Aqui ens felicitem pel pont i ningu per el son recordan la barca.

      Elimina
    2. El pont facilita molt la vida del munt de pagesos que viuen de la terra a riba-roja i que quant hi era la barca no ho podien fer?,jo em pensava que es va fer per a millorar les comunicacions amb l'Aragó i com a part del pla d'emergència nuclear, no sé, potser si, però calia deixar podrir un dels llauts tirat a la vora del club nàutic?

      Elimina
    3. El Sr anonim del 13 de juliol no te ni idea de les tasques de la terra i els seus inconvenient lligats a la dependencia del relotge, aquest Sr. jo el definiria com fals ecologista, home de fotografia i de rutes de muntanya i poca cosa mes. El futur es per progresar i no per anclarse en el pasat.El pont representa futur i el llagut tirat a la vora del riu es el pasat i el pasat nomes es aixó pasat i tematica per a llibres.

      Elimina
    4. El SR. del 13 de juliol no sap el que es la terra, ell es dedica a la falsa ecologia, a la fotografia i a fer rutes per la montanya i poca cosa més. Gracies per dir-nos perque es va fer el pont, vos sou molt inteligent.
      El pont representa el futur i el llagut podrit el pasat;
      el pasat per a vosté , a nosaltres ens interesa el futur
      que es l´unic que ens dona ilusió per mantenir vius els nostres pobles. Deixem el pasat per als llibres de historia.

      Elimina
  11. Faig aquest comentari perquè, puc estar equivocat, però em sembla que algú vol insinuar que el comentari del pont i el llagut del 13 de juliol, el vaig fer jo, potser a causa del meu escrit a favor de la barca de Flix on va sortir també el llagut de Riba-roja.
    Només diré dos coses (faria molts comentaris però no val la pena)una que quan tinc ganes de donar la meva opinió sobre alguna cosa o faig donant la cara, això em sembla que està sobradament demostrat.
    I dos, jo mai hagués fet un comentari així, el pont de Riba-roja es va fer com i quan es va fer i no cal dir res més i en quan al llagut doncs ja vaig dir el què pensava a l'escrit de la barca. No cal construir el futur destruint el passat, jo mai he estat en contra del futur, però tinc molt clar que si no s'aprén del passat es tendeix a cometre els mateixos errors.

    ResponElimina